Jak rychle a efektivně vytvářet popis produktů pro Eshop?

Pokud se budete při vytváření popisu produktů držet určitého procesu a nelítat v oblacích, bude to daleko rychlejší a také se vyvarujete základním chybám, kterých se dopouští většina e-shopů.


Vymýšlení popisu u produktů je jedním z nejznámějších problémů, se kterým se setkáváme v oblasti e-commerce. Spousta majitelů e-shopů se ale nezabývá touto problematikou z toho důvodu, že nemají čas, chuť, ani talent vymyslet ke každému produktu originální popis.

A jak byste popsali například pár obuvi nebo třeba kladivo či hřebík vy?

Popis, který nenese užitečnou informaci, může naopak Vašemu byznysu uškodit

Není žádným tajemstvím, že suchý a neinformativní popis produktů může naopak uškodit vašemu byznysu. 
Nudný popis jistě návštěvníka nenadchne a nepřesvědčí ho k jeho koupi. To samé se může stát v případě, kdy návštěvník nedostane potřebnou informaci o produktu.

Kopírování popisu

Pokud kopírujete popisy produktů od dodavatelů, či z jiných webových stránek, má to mnohem slabší účinek než originální popis. V případě zkopírovaného popisu se může stát, že na slova, která obsahuje popis, vyhledávač reagovat nebude.

Jdeme na to - Vytváření popisu produktu

Neprofesionální vytváření popisu k produktům s sebou nese řadu problémů a nebezpečí. Například vytvoříte popis produktů s neinformativním nebo duplicitním obsahem. Na základě toho se někteří online prodejci snaží vymyslet jednoduchý algoritmus pro psaní popisu produktů. Ty ale nakonec u zákazníků nejsou úspěšné. 

Myšlenka je jednoduchá: místo toho, abyste seděli u počítače a prohlíželi si obrázky produktu se snahou vymyslet popis, zkuste se na to spíše podívat ze strany uživatele, který si Váš produkt bude chtít koupit. To je hlavní úkol. Vytvořit popis, který pomůže prodeji. Pokud je vaším cílem k produktu napsat pár řádků, jen proto, aby tam byl aspoň nějaký popis, je to špatně.

  1. krok - Zaměřte se na hlavní vlastnost

Vyberte nejdůležitější vlastnost produktu. Může to být například nějaký výjimečný detail nebo prvek, kterým se odlišuje od ostatních. Důležité je, aby těchto vlastností nebylo hodně, jedna bohatě stačí. Pořád ale mějte na paměti, že to nesmí být nijak dlouhý popis. Bohatě stačí pár úderných vět. Rozhodně není potřeba psát dlouhé a nudné texty.

  1. krok - Řekněte zákazníkům o výhodách produktu

V tomto momentě má váš produktu již krátký popis, který obsahuje hlavní vlastnosti (z 1. kroku). Nyní k němu musíme přidat popis vlastnosti, kvůli které si ho má zákazník koupit. Je třeba vysvětlit, proč je tato vlastnost dobrá a co zákazníkovi přinese v případě koupi tohoto produktu.

  1. krok - Vysvětlit a upřesnit

Slovník pojmů nám říká, že "Vysvětlení" je čin, pomocí kterého upřesňujete detaily Vašeho výrobku tak, aby u člověka nevyvolal nesprávné mínění. Vysvětlení také pomáhá správně identifikovat například Vaše služby, produkty atd.

Ne všichni uživatelé pochopí popsanou vlastnost ve výše uvedených krocích a můžou mít zkreslené pocity. V tomto kroku můžeme přidat i dodatečné vysvětlení vlastností, a tím eliminovat možné otázky, které by mohly vzniknout u kupujících.

  1. krok - Zkontrolujte sestavený text

Přečtěte si vytvořený popis produktu několikrát. Zaměřte se na slova a sousloví, která se nejčastěji opakují. Pokuste se je nahradit synonymy nebo zkuste větu postavit tak, aby nebylo třeba tento opakující se výraz ve větě použít. Klidně můžete tato slova i citově zbarvit.

  1. krok - Pravopis a interpunkce

Pro rychlejší kontrolu ortografie můžete využít buď programů (například MS Office) nebo online servisů (http://studentka.sms.cz). Také zkontrolujte interpunkci. Poté ještě jednou přečtěte celý popis.

Dodatek: Přidání úvodu neboli třešnička na dortu :)

Již máte popis produktu hotový, ale jako finální krok, který trochu zpestří popis, může být právě tento bod. Jak by mohla vypadat taková třešnička?

Příklad. Prodáváte lžíci, která má jako hlavní vlastnost větší náběrovou misku. Jako třešnička na dortu může být například úvodní věta, „Rádi si pochutnáváte na polévkách? Tak tato lžíce zpestří požitek z konzumace.“

Hotovo! Můžete publikovat!

Tento postup Vám umožní jednoduše psát zajímavé, informativní a originální popisy k produktům, které určitě ocení vaši kupující. A věřím, že i zvýší prodeje.