Běžné chyby začínajících podnikatelů při tvorbě loga

Jak by to vypadalo, kdyby poslední slovo neměl designer, ale podnikatel.


Velice často se setkáváme s logotypy, které vypadají laicky už na první pohled.

Ne vždycky za to může designer, ale většinou právě klient, který má poslední slovo. Co kdyby u velkých světových značek stál v čele takový člověk?

Pojďme se na to podívat :)

 

 

- základní a nejčastější chybou je názor jednoho dvou lidí z vašeho okolí. Při rozhodování o designu loga, které bude prezentovat Vaší společnosti, produkty a služby, nemůžete spoléhat na tak malý počet názorů.

 

 

 

 

 

Barevné provedení je dost důležitý faktor. Nenechte se unést pestrostí barevné škály a poproste designera, aby připravil několik barevných variant dle jeho zvážení. Můžete mu samozřejmě navrhnout nějaké varianty, pokud máte přesnou představu, ale nezapomínejte naslouchat jeho radám. Musíte taky přemýšlet, kde se bude logo používat a jak bude bude vypadat například jako výšivka na tričku nebo polep na automobilu.

 

 

 

 

 

Vytvořit něco jednoduchého je většinou daleko složitější, než vytvořit něco, co nebude vynikat a bude vyvolávat dojem zmateného uskupení symbolů a znaků. Pokud Vám designer vytvoří jednoduché logo, máte vyhráno. 

 

 

 

 

V některých případech je sám název společnosti výjimečný a naprosto dostačující k tomu, aby se mezi ostanímy neztratil. Není potřeba za každou cenu vytvářet něco výjimečného a snažit se na sebe co nejvíce upozornit.

 

 

 

 

 

Snažte se myslet dopředu. Pokud z vašeho názvu není jasné, čím se zabýváte, nesnažte se to projevit v logu. Dnes vyrábíte sekačky, ale za pár let můžete mít daleko šírší sortiment a pokud dojde ke změně loga, uděláte krok zpět s tím, že se budete muset znovu dostávát do podvědomí Vašich zákázníků.